Wouter van der Ley

Wouter van der Ley, afgestudeerd als jurist aan de Universiteit van Groningen, begon zijn carrière als management trainee bij Vroom & Dreesmann in 1986. Tot voor kort was hij als CEO van AgriRetail verantwoordelijk voor de opvallende turn-around van de formule BoerenBond/Welkoop van een product georiënteerde groothandelsformule naar een retail ormule met visie en een verhaal. In plaats van het  verkopen van producten staat de formule nu voor ‘passie voor tuinieren en liefde voor dieren’. Hierdoor is de formule succesvol in de nieuwe retail omgeving gestapt hetgeen bevestigd werd door meerdere jaren achtereen de prestigieuze ING retail jaarprijs in hun segment te winnen. Voor die tijd heeft Wouter van der Ley bij meerdere grootwinkelbedrijven en voor de PhoneHouse in Nederland gewerkt. Gedurende een vijftiental jaren heeft hij diverse directieposten vervuld.

 

Na 25 jaren werkzaam geweest te zijn als (mede-)beleidsbepaler in de non food retail en aanverwante sectoren zet Wouter van der Ley deze opgedane ervaring ten dienste van de (her-)positionering van diverse opdrachtgevers van Blue Ocean Company. Wouter heeft een overtuigend geloof in ‘Oprechte aandacht voor de klant’, energie in bedrijven door medewerkerstevredenheid en in nieuwe vormen van samenwerking binnen de waardeketen. Hij is een fervente aanhanger van ‘The vision thing’. Misschien het meest cruciale in The Why van Simon Sinek, is dat het altijd over mensen gaat. Over menselijke drive en menselijke doelen. Geen abstracte organisatietermen, maar eenvoudige en vaak emotionele redenen om iets te willen betekenen en bereiken. Uiteindelijk doen mensen zaken met andere mensen.

 

Dat is waar Wouter ook voor staat. Dit is door hem de laatste jaren ook veelvuldig in de praktijk toegepast. Zowel in retail alsook binnen FMCG en meer recentelijk als ondernemend adviseur. In zijn visie leiden Oprechte aandacht en Energie door tevreden medewerkers naar duurzame business modellen en dus naar rendement.

 

Wouter van der Ley is tevens een gerespecteerd Keynote spreker en geeft colleges retailmarketing aan de UvA en de Beeckestijn Business School. Ook heeft hij een vaste column in het vakblad RetailTrends.

Vraag offerte aan